Scholen

Coaching in het onderwijs

DE KLAS.

Een groep kinderen met allemaal een eigen thuissituatie, een eigen verhaal.

Al deze kinderen nemen  het eigen gevoel mee de klas in. Natuurlijk zal je zeggen. Logisch. Maar vinden we het nog steeds logisch als de klas zich vormt in groepjes. Er kinderen niet mee mogen doen, of worden gepest? Juist door de verschillende situaties thuis, de omgeving, verschillende gevoelens, met daarnaast de werkdruk in de klas, is er niet altijd de ruimte om het kind achter het gedrag te zien. Hoe jammer is dat? Deze vaak nog jonge kinderen zijn net begonnen hun wereld  uit te breiden. In de klas brengen zij een groot deel van hun jeugd door, wat als deze dan niet veilig aanvoelt? En zij juist in deze omgeving moeten kunnen ontwikkelen en leren.

Achter pestgedrag, zit vaak een vraag van het kind. Deze wil gezien worden.  Want wie gelooft nu echt dat een pester, zich veilig binnen zichzelf en zijn omgeving voelt? U bent het toch met me eens, dat elk kind het verdient om in een veilige omgeving zich te kunnen ontwikkelen?

Coaching kan ook in de klas! Al verschillende malen heb ik mogen zien, hoe door middel van een kort traject, de hele sfeer in een klas kan veranderen. Waardoor kinderen elkaar weer zien, een hand naar elkaar uitsteken. Kinderen worden weer loyaal naar de ander en ook weer naar zichzelf! Dit geeft een enorm stuk veiligheid en vertrouwen. Vanuit deze omgeving, voelen kinderen zich gezien en durven ook zij zich te laten zien. Dit draagt bij aan een stevige basis waarop de kinderen kunnen vertrouwen en bouwen!

Rondom deze visie heb ik een kort traject ontwikkeld, wat geheel toegespitst is op een grotere groep kinderen.

Mogelijkheden, vragen, neem gerust contact op.

 

 

Notice: Undefined index: popup_cookie_iwmhs in /www/wp-content/plugins/cardoza-facebook-like-box/cardoza_facebook_like_box.php on line 937